23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Sluta kampanja det som är ohälsosamt”

Det är en nackdel att vara först och ensam. Därför behövs en branschöverenskommelse om att sluta kampanja för det som är klockrent ohållbart och ohälsosamt, menar konsumentdebattören Jan Bertoft.

Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.

År 2030 rycker snabbt närmare. De flesta kedjor i dagligvarubranschen har mycket ambitiösa hållbarhetsmål. Ledande Ica vill till exempel minska klimatutsläppen från sortimentet med 30 procent inom fem år (!).

Hur då? undrar man, när mycket är business as usual och tuffa tider för branschen anges som skäl för att hålla nere djärva hållbarhetssatsningar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079