Att det gick bra för lågpriskedjorna Lidl och Willys under den period då matprisinflationen var som värst är inte något nytt. Det var dit många kunder vände sig istället för de traditionella aktörerna Coop och Ica under fjolåret. Däremot lyckades Hemköp behålla sina andelar och till och med öka på en bit.
Under 2023 ökade Hemköps omsättning med ...
Så blev Hemköp av med dyrstämpeln – ”Det vi brottas med i dag också”
Med långsiktiga åtgärder och ihärdigt arbete har Hemköp lyckats bli av med bilden av kedjan som dyr – detta trots att man fokuserat på ett område som inte alltid uppfattas som det mest prisvärda av kunderna.
Örjan Axén, butikschef på Hemköp i Mölnlycke, och Dan Bremler, kampanjplanerare på Hemköp. Foto: Press/Jan Ahmadi
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration