23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matexperten: Här tappar kedjorna till servicehandeln

Matexperten Lennart Wallander pekar ut en framväxande trend som innebär en stor möjlighet för dagligvarukedjorna – men där det är servicehandeln som tagit på sig ledartröjan.

Förändrade beteenden vad gäller matkonsumtion kommer att få en påverkan på dagligvaruförsäljningen. Det tror Lennart Wallander, grundare av kommunikationsbyrån Food & Friends som ger ut olika rapporter om utvecklingen av vad som händer inom livsmedel.

I en av de senaste rapporterna och i en krönika i Fri Köpenskap pekar han bland annat ut en trend som råder bland yngre, att de i högre utsträckning äter fler smårätter om dagen istället för de traditionella målen frukost, lunch och middag.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.188