23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hemköps vinnarkoncept inom eko – ”Arbetar långsiktigt”

Vinnaren av Årets ekoinsats på Dagligvarugalan fortsätter att sträva mot ett mål som är ouppnåeligt.

I flera år har Hemköp haft allra högst försäljningsandel av ekologiska varor bland de stora livsmedelskedjorna. Något som uppmärksammades genom att kedjan fick ta emot priset för Årets ekoinsats på Dagligvarugalan i höstas. 

– Det är kul eftersom vi pratar mycket om ekologiskt inom Hemköpskedjan. Vi har haft branschens högsta försäljningsandel av ekologiskt tre år i rad. Vi försöker också alltid öka den andelen och jobba så gott det går med området. Så det är alltid kul att uppmärksammas för det, säger Tonie McKay, tillförordnad hållbarhetsansvarig på kedjan.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.297