23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Den okända miljardmarknaden fortsätter att växa

Det såldes egenvårdsprodukter för 7 114 miljoner kronor i Sverige under 2024. En ökning med 6,0 procent från året innan. Av kosttillskott och vitaminer såldes 19 procent inom dagligvaruhandeln.

Allra mest ökade sportnutrition, bars, pulver och gel, som ökade med 6,9 procent under 2024. Där har dock ökningstakten minskat något från de senaste årens kraftiga tillväxten, enligt rapporten Den svenska egenvårdsmarknaden.

Dagligvaruhandeln är den näst största försäljningskanalen för kosttillskott och vitaminer med 19 procent av marknaden. Den största delen. 42 procent, säljs via internet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.127