23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mätning: Fyra av sex kundklubbar backar – Willys går om Ica

Lidl sitter stadigt på tronen medan Ica står för det största tappet. Samtidigt är Willys enda kedja om att utöka sina poäng i Nordic Benchs årliga mätning av hur nöjda kundklubbarnas medlemmar är.

Nordic Benchs senaste mätning av populariteten för kundklubbar inom handeln och rese- och besöksbranschen visar på en nedåtgående trend för dagligvaruhandeln.

Kundklubbarna rangordnas enligt Net Promoter Score, NPS, som är ett mått på kundernas lojalitet. De indelas efter sina svar i tre grupper; Promoters, Passiva och Kritiker. NPS är skillnaden i andel mellan Promoters och Kritiker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093