23948sdkhjf

Retail Media-hype – men dagligvaruhandeln har varit bra länge

Vad är Retail Media och varför är det så hypat? Enligt retailstrategen John Kaij har dagligvaruhandeln redan varit bra på detta under en lång tid. I sin krönika ger han sina egna rekommendationer.
Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.


Har ni noterat begreppet Retail Media på sistone? Det anordnas seminarium, tyckare säger att det är framtiden, kända aktörer ser det som ett sätt att täcka upp försäljningstapp, och konsultfirmor vill sälja lösningar. 

Kort sagt är hypen fullständigt. Men vad är de...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081