23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Retail Media-hype – men dagligvaruhandeln har varit bra länge

Vad är Retail Media och varför är det så hypat? Enligt retailstrategen John Kaij har dagligvaruhandeln redan varit bra på detta under en lång tid. I sin krönika ger han sina egna rekommendationer.

Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.

Har ni noterat begreppet Retail Media på sistone? Det anordnas seminarium, tyckare säger att det är framtiden, kända aktörer ser det som ett sätt att täcka upp försäljningstapp, och konsultfirmor vill sälja lösningar. 

Kort sagt är hypen fullständigt. Men vad är det egentligen? Annonsförsäljning. Fast lite bättre. Men inte så nytt egentligen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|