23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coops nya rekryteringsvapen: ”Finns en roll för alla”

Coop Nord har tagit fram ett nytt koncept för att locka medarbetare. ”Vi måste välja medarbetare som passar i vår kultur, men medarbetarna måste också välja oss”, säger Jennifer Karlsson, HR-chef.

I samband med att Coop Nord i september korades till en av tre finalister till priset som Årets arbetsgivare på Umeågalan, en gala för det lokala näringslivet, passade föreningen på att lansera ett nytt kommunikativt koncept kopplat till sitt arbetsgivarvarumärke.

– Vi har länge vetat, utifrån pulsmätningar och personalomsättning, att våra medarbetare trivs hos oss och tycker det är roligt att jobba inom Coop Nord. De uppskattar till exempel utvecklingsmöjligheterna. Men vi har varit dåliga på att prata om det utåt, förklarar HR-chef Jennifer Karlsson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|