23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

PRO-mätningen har blivit branschens Black Week

Förtroendet går snabbt att rasera, konstaterar Matpriskollens Ulf Mazur när han studerar hur kedjorna agerar i det uppmärksammade priskriget relaterat till PRO:s matkasse.

Tittar på listan och kollar vad som drog kunder förra veckan. Så här i juletider en transportvecka som man måste igenom efter allhelgona och innan adventsveckan drar igång. 

Som tur är håller sig branschen ifrån Black Friday och rabatterade veckor. Andra branscher lockar med enorma rabatter och låga priser. Jag funderar i alla fall ofta över om det är förtroendeskapande för kedjan eller inte? Jag blir ju en ren klippjägare och illojaliteten drivs på.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03