23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kampanjtillfälle eller högtidströtthet?

Jag älskar fest – men hur många högtider har vi egentligen utrymme för? Det känns som om kalendern gått bananas, skriver Anna Ekström på NielsenIQ i sin krönika.

Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.


Minns ni när
påsk, midsommar och jul var våra självklara toppar i dagligvaruhandeln? Då var kalendern förutsägbar. Nu känns det som att kalendern har gått bananas. 

Halloween har gått från att vara en amerikansk kuriositet till att kräva (?) en egen hylla med pumpor, spökchips och orangea cupcakes. Diwali lyser upp november, Black Friday har blivit Black Week (eller Black Month?), och innan vi hunnit plocka undan glittret från nyår står Valentine’s Day och knackar på dörren med hjärtformade pizzor och rosor i plast. För att inte tala om vår nationalrätt semlorna – har ni också redan sett dem där ute?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.043|