23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bra år för Marks&Spencer

Brittiska varuhuskedjan Marks&Spencer har lyckats öka sina marknadsandelar på livsmedel och konfektion samtidigt som man bättrat på sina marginaler. Det framgår av bokslutet för det brutna räkenskapsåret som avslutades den sista mars.

Försäljningen steg med tio procent till 8,6 miljarder pund, knappt 120 miljarder kronor, skriver Financial Times.Livsmedelsförsäljningen ökade med 4,2 procent. Resultatet före skatt steg med drygt 28 procent till 965 miljoner pund, vilket ger en marginal på drygt elva procent.Vd Stuart Rose sade då han presenterade siffror att även det innnevarande året har startat tillfredsställande, trots hård konkurrens och att det ambitiösa renoveringsarbetet som upptar kedjan stör försäljningen i många butiker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109