23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lägre tillväxt för Sainsbury

Ökningstakten i den brittiska dagligvaruhandeln minskar.  Marknadstvåan Sainsburys andra kvartal visar en ökning på jämförbara enheter på 3,1 procent.

Det är det elfte kvartalet i rad med tillväxt, men den senaste siffran är betydligt sämre än ökningen samma periodi fjol då försäljningen steg med 6,6 procent. Vd Justin King håller dock humöret uppe. Han pekar på att man möter exceptionellt goda siffror från förra året och att det faktum att konsumenterna nu håller hårdare i plånboken inte behöver vara dåligt.– Folk kanske skjuter upp köpet av en ny TV och drar ner på restaurangbesöken. Men det senare betyder ju att de äter mer hemma, säger han till Financial Times.Även Tescos ökningstakt har mattats av. Nyligen kom siffrorna för det senaste kvartalet och de visade på en tillväxt på ”bara” 3,5 procent, vilket är sämre än på länge.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|instance-web03