23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hallå… Cathrine Sjölander, ställföreträdande butikschef på Hemköp City

Ni gör en smaksatsning i butiken under veckorna 42 och 43, vad innebär det?

– Den här veckan som kommer på onsdag har vi en tyst bjudning med God Morgon multivitaminjuice på ett bord. På torsdag kommer det hit en person som lagar stark korvgryta med oliver och bjuder på. På fredag blir det quesadilla med läcköpastrami till alla kunder. Bakom satsningen ligger ett samarbete md våra leverantörer som vill bjuda på rena smaker.Varför gör ni en sådan här satsning?– Vi vill komma ut med bra produkter till kunderna och det är viktigt att man ser att det händer något i butiken. Vi vill också se att kunderna ser att det finns ett nytt sortiment och att butiken lever.I vilka butiker ordnar Hemköp bjudning?– Det blir i samtliga butiker i hela landet och satsningen sker samtidigt.Har kunderna fått mer smak på smaker?– Ja, det tycker jag. Har arbetat här sedan 1996 och det har förändrats. Folk reser mycket och det spelar nog in. Helst vill de ha spanska, grekiska och turkiska smaker. Det kan ju vara så att det ser lite annorlunda ut på landsbygden jämfört med hur det är här mitt inne i stan. Här frågar kunderna väldigt mycket hela tiden och det finns ingen rädsla för det som är obekant. Folk vill helt klart prova nya smaker.Hallå… Camilla Myrsten

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094