23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Håller spaghettin på plats

Företaget No Picnic har tillsammans med Billerud tagit fram nya pastaförpackningar som ska hålla spaghettin på plats i skafferiet.

Förpackningarna är en del i ett innovationsprojekt för papperstillverkaren Billerud där man bland annat tittat på hur förpackningsdesign kan utnyttjas för att öka konsumentvärdet och få produkten att sticka ut i butikshyllan. Företagen har också bildat det gemensamma förpackningsbolaget NINE som fokuserar på förpackningsutvecklingsprojekt med hög innovationsgrad som kan levereas med kortare ledtider än brukligt i branschen. – Målet är att innovativa lösningar ska kunna omsättas i praktiken på mindre än sex månader, idag tar det ofta den fyrdubbla tiden innan en ny innovativ produkt finns i butik”, säger Liselotte Tingvall som är Creative Director.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109