23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coca-Cola fortsätter naturligt

I höstas drog Coca-Cola Sverige igång en ovanlig kampanj. Man pratade om en del av de tidigare hemliga beståndsdelarna – allt för att visa att läsken innehåller naturliga ingredienser. Nu kör man kampanjen igen eftersom den gav så bra effekt.

Reklaminsatserna i höstas fick namnet Pembertonkampanjen efter Coca-Colas uppfinnare, apotekaren John Pemberton.Efter förra årets kampanj minskade antalet konsumenter som såg Coca-Cola som en articifiell produkt med 68 procent, meddelar företaget i en pressrelease.I kampanjen trycktes bland annat på att sockret i den svenska Coca-Colan kom från Skåne, vilket många uppfattade som positivt.Effekterna smittade av sig på hela läskkategorin, sex procent av de tillfrågade säger att man fått en förbättrad syn på läsk i allmänhet.– Vi har fått mycket positiv respons från konsumenter och kunder. Därför känns det naturligt att köra den igen, säger Hanna Sjöström, business manager på Coca-Cola i Sverige.Den nya kampanjen drar igång i tv i vecka 16 och budskapet kommer även att synas i butik och på företagets lastbilar.Budskapet i annonserna är bland annat att Coca-Cola varken innehåller konserveringsmedel eller konstgjorda smakämnen, det är socker, fosforsyra, koffein och vegetabiliska extrakter och kryddor som ger smaken. Men exakt vilka och i vilka proportioner är fortfarande en hemlighet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|