23948sdkhjf

Från såpopera till nätföljetong

Amerikanska  Procter&Gamble skapade begreppet såpopera i betydelsen publikfriande följetonger inspelademed begränsad  konstnärlig kvalitet. Nu har koncernen skapat en följetong på nätet med reklam för blöjor istället för tvål.

Procters såpoperor såg dagens ljus, eller snarare ljud, på 1930-talet. Det var radioföljetonger som skull trollbinda lyssnarna så de stannade vid radion för nästa reklamavbrott med reklam för tvål eller tvättmedel, soap.Nu har koncernen lagt ut en serie i tolv episoder på sin sajt pampers.comVarje avsnitt är på i fyra till fem minuter och vi får följa paret Suzie och Steve från Los Angeles från graviditet fram tills sonen är några månader.Paret finns i verkligheten och har inte oväntat yrkena skådespelare och fotograf.Följ följetongen på Pampers amerikanska hemsida. länken hittar du här till höger.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094