23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nyöppningar lyfte Tesco

Brittiska dagligvarukedjan Tesco  ökade under sitt tredje kvartal omsättningen med totalt 8,8 procent, exklusive försäljningen av drivmedel.

På hemmaplan steg omsättningen med 5,0 procent, i USA med 38,5 och i Asien 23,4. Mycket av ökningen i Storbritannien beror på nyöppningar, räknat på jämförbara enheter, exklusive försäljning av drivmedel, var uppgången 1,5 procent.Vd Sir Terry Leahy skriver i en kommentar att man nu ser tydliga tecken på att konsumenternas förtroende för ekonomin är på väg tillbaka. Som exempel nämner han att kedjans premium-emv, Tesco Finest - ökar starkt och ligger nu på tvåsiffriga ökningstal räknat på två år.Försäljningen via nätet utvecklas också bra med en tillväxt på 30 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|