Hallå...Torbjörn Ullsten på Mjälloms tunnbröd
– Vi har märkt att vi under några år har haft en svag konkurrenssituation och vi har varit fast i vår distributionsorganisation. Vi har inlett ett samarbete med Pågen färskbröd och då får vi tillgång till deras distribution och då såg vi en möjlighet att stärka vår produktportfölj. Det här innebär att vi blir det enda svenska företaget som kan erbjuda ett färskt mjukt tunnbröd. Våra konkurrenter kan bara erbjuda fryst.Vilka är era konkurrenter?– Det är i första hand Polarbröd och Fazer.Blir det inte problem med hållbarheten?– Nej, vårt bröd håller sig i 10 dagar och är det enda brödet som inte spricker när man rullar det. Många vill rulla den här typen av bröd.Vad innebär det här för era siffror?– Vi har en marknadsandel på 12 procent för det hårda brödet och vi tror att vi kommer uppnå minst lika mycket för det mjuka. Vi har tidigare legat på 17 procent och det är dit vi vill nå. Men personligen tror jag att vi kommer dubbla vår omsättning på 2-3 år. Vi tror att produkterna driver varandra och det gör att både hårt och mjukt bröd ökar.Camilla Myrsten