23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lojalitetsprogram för Willys kunder

Willys nu ett lojalitetsprogram för sina kunder som är helt digitalt och kortlöst. Lansering sker i februari.

Axfood

skriver i ett pressmeddelande att syftet med lojalitetsprogrammet är

att stärka relationen med kunderna, öka kundlojalitet och inleda skiftet

från traditionell marknadsföring till

riktad kommunikation i digitala kanaler.

Anmälan till

programmet och all kommunikation med kunderna kommer att ske i digitala

kanaler som webb, app och e-mail. Kundens

vanliga betalkort kan kopplas i systemet och rabatterna dras

automatiskt när kunden betalar i kassan. Detta innebär att Willys avstår

helt från medlemsutskick i brevlådan, medlemskort och papperskuponger.

Målsättningen är att 70 procent av kedjans försäljning ska

ske genom lojalitetsprogrammet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02