23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stabila vanor för matinköp

Få konsumenter köper mat via nätet, men för sällanköpsvaror fortsätter e-handeln att växa, enligt en undersökning som har gjorts på uppdrag av Svensk Handel.

I undersökningen, en webbenkät bland 1 195 svenskar som har genomförts av HUI Research, svarade 59 procent att de har handlat livsmedel på en stormarknad under den senaste veckan. Blott 3 procent hade handlat mat på nätet.Över 30 procent uppgav däremot att de hade e-handlat sällanköpsvaror under den senaste veckan.– Att handla på nätet har blivit en naturlig del av våra köpvanor och e-handeln kommer fortsätta att växa. När det gäller livsmedel är vi mer traditionella och fortsätter åka med bilen och storhandla på fredagarna, konstaterar Magnus Kroon, utvecklingschef vid Svensk Handel, i en kommentar till undersökningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125