23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Premiär för satsning på egen restaurang

I dag onsdag är det premiär för Gruppo di Lucas egen deli/restaurang på Folkungagatan på Södermalm i Stockholm. Men redan på tisdagskvällen hade restaurangen smygpremiär för sina grannar för att presentera sig.

- Vi har inte gjort någon som helst marknadsföring av vår satsning men många verkar ändå känna till den. Det känns som intresset är stort, säger Per Nilsson, affärsutvecklare på Di Luca/Di Luca.

Tanken är restaurangen i första hand ska fungera som en kvarterskrog. Den ger också möjlighet för familjeföretaget att etablera en direktrelation mellan sitt varumärke och slutkunderna.

På Fri Köpenskaps frukostseminarium om branschglidningen i dagligvarubranschen på torsdag nästa vecka berättar Per Nilsson mer om företagets tanke bakom satsningen.

Intresset för seminariet, då även designbyrån Blink och kommunikationsbyrån Food & Friends medverkar, har varit rekordstort och blev fulltecknat redan första anmälningsdagen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|