23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stark tillväxt för Midsona

Hälsokostföretaget Midsona ökade sin omsättning med 51 procent till 350 miljoner kronor första kvartalet 2016, mot 232 miljoner samma period föregående år.








Rörelseresultatet före av- och nedskrivningar ökade samtidigt från 5 miljoner första kvartalet 2015 till 23 miljoner i år. Poster av engångskaraktär ingick i jämförelseperioden med 10 miljoner. Bakom försäljningsökningen ligger bland annat den starka tillväxten för ekologiska produkter, där ökningen i flera avseenden är extra stor i de nordiska länderna. ”I och med förvärvet av Urtekram står ekologiska produkter för cirka 40 procent av Midsonas försäljning i kvartalet”, konstaterar Midsonas vd och koncernchef Peter Åsberg i kvartalsrapporten och avslutar: ”Vi fortsätter resan mot vår vision att bli ledande inom hälsa och välbefinnande i Norden”.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078