Det är i Göteborg som företaget är starkast. Där ökade försäljningen med 36 procent jämfört med april förra året, från 11,7 miljoner till 15,9 miljoner. - Vår övervikt mot Göteborg är naturlig eftersom vi startade där, säger företagets vd Måns Danielsson. Utvecklingen i Stockholm har i procentuella tal varit starkare, 67 procent, men från mycket små nivåer, från 3,7 miljoner under april 2015 till 6,2 miljoner samma månad i år. Där har också försäljningen backat något sedan februari. Vd Måns Danielsson är dock nöjd med utvecklingen i Stockholm och poängterar att försäljningen alltid är störst direkt efter nyår och efter sommaren. Matse AB har också startat försäljning i västra Skåne. Där var omsättningen 1 miljoner kronor under april. Matse AB:s siffror kan jämföras med omsättningen för den digitala handeln med dagligvaror i Sverige som ökade med 39 procent förra året. - Nu jobbar vid med att åstadkomma så flexibla lösningar för kunderna som möjligt. Vi har bland annat skapat ett entimmes leveransfönster och infört samma-dag-leveranser. Samtidigt utökar vi undan för undan distrikten, nu senast med Borås, säger Måns Danielsson.
Mat.se ökar sin försäljning
Matse AB, som driver försäljning av dagligvaror på nätet under namnet Mat.se, ökade sin försäljning med 44 procent i april, jämfört med samma månad 2015.
Det är i Göteborg som företaget är starkast. Där ökade försäljningen med 36 procent jämfört med april förra året, från 11,7 miljoner till 15,9 miljoner. - Vår övervikt mot Göteborg är naturlig eftersom vi startade där, säger företagets vd Måns Danielsson. Utvecklingen i Stockholm har i procentuella tal varit starkare, 67 procent, men från mycket små nivåer, från 3,7 miljoner under april 2015 till 6,2 miljoner samma månad i år. Där har också försäljningen backat något sedan februari. Vd Måns Danielsson är dock nöjd med utvecklingen i Stockholm och poängterar att försäljningen alltid är störst direkt efter nyår och efter sommaren. Matse AB har också startat försäljning i västra Skåne. Där var omsättningen 1 miljoner kronor under april. Matse AB:s siffror kan jämföras med omsättningen för den digitala handeln med dagligvaror i Sverige som ökade med 39 procent förra året. - Nu jobbar vid med att åstadkomma så flexibla lösningar för kunderna som möjligt. Vi har bland annat skapat ett entimmes leveransfönster och infört samma-dag-leveranser. Samtidigt utökar vi undan för undan distrikten, nu senast med Borås, säger Måns Danielsson.