23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ÖoB satsar på närområden

Mer tillgängliga butiker är ÖoB:s nya strategi.

Liksom Lidl satsar ÖoB på att öppna butiker för att öka tillgängligheten för konsumenterna. Liksom Lidl, bygger även ÖoB sina butiker för att skapa en trevligare köpupplevelse för konsumenterna. Först ut är Västerås där flyttlassen går till områdena Hälla och Erikslund, sedan följer Mora, där företaget flyttar butiken till Mora-Noret och samtidigt stänger det befintliga varuhuset.

Företaget har sedan förra året efter kritik från kunder där butikerna uppfattas som röriga och opålitliga arbetat med att utveckla sortimentet och butiksmiljöerna.

2011 deklarerade företaget att man vill etablera 50 citybutiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Citybutiken i Helsingborg stängdes i mars på grund av bristande lönsamhet och även i Skara, Värnamo och Ljungby butiker lagts ner. Företaget har cirka 100 butiker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04