Netto skänkte 270 000

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Netto deltog i Barncancerfondens kampanj "Runda upp". 270 000 kronor samlades in.

Varje år insjuknar ungefär 300 barn i cancer. Tack vare framgångsrik forskning överlever i dag omkring 80 procent av de drabbade. 

Barncancerfonden är den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige och arbetet är möjligt tack vare gåvor från människor och företag. 

Läs också: Kampanjtrycket minskade under sommaren.

Under en tre veckors period samlade Netto in 270 000 kronor. 

Läs också: Netto ska öppna 195 butiker

– Det var ett otroligt engagemang både hos våra fantastiska kunder och våra medarbetare. Jag är väldigt stolt över att vi tillsammans kan ge hopp till kampen mot barncancer. Ett stort tack till alla som var med och bidrog till denna kampanj, säger Maria Polias, Marknadschef på Netto, i ett pressmeddelande.

– Vi är imponerade av engagemanget hos Nettos medarbetare, och hur de bjöd in sina kunder att bidra till kampen mot barncancer. Tillsammans lyckades de få ihop en livsviktig summa som vi är mycket tacksamma för, säger Elinor Westerberg, Barncancerfonden.

Mer om: Cancerfonden | Netto


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Polarbröd skickar brödet på tåget

En sockerbagare här bor i staden

Märklig läskstöld på Ica

På nytt jobb
Ny regionchef på Hemköp

Han tar över styret för 25 Stockholmsbutiker.

På väg mot lönsamhet för Rootfruit

Ny butik i Jönköping

Nyhetsbrev

Svenskt slår eko

Arkiv

Var nyfiken på andra

Walmart vill köra Teslas ellastbilar

Amazon bygger ut Whole Foods i USA

Mötet: Far och son sadlar om till handlare

Matpriskollen: Prisspridning på jubileumskakan

Priset – största hindret för ekovaror

Coop bygger om i Karlstad

Kedjorna vill se lagstiftning om energidryck

Fortsatt framgång för Wal-Mart

Lidl öppnar i Flemingsberg

Blir den 171 första butiken i storsatsningen.

Klassiska stängerna är nu gelatinfria

Coop ersätter bomullskassen

Trend: Sportnutrition lyfter

Protein- och träningshajpen pumpar upp försäljningen av bars och shakes.

Förändrad marknad för kroppsvårdsprodukter

Förslag om efterhandsdebitering av livsmedelskontroll välkomnas

Svensk Dagligvaruhandel uppskattar Livsmedelsverkets förslag.

På nytt jobb
Ny vd för McDonald´s Norden

Arlas tidigare vd och styrelsemedlem i Axfood är ny vd för restaurangkedjan. Därtill har en ny finanschef utsetts.

Brittisk hälsojätte expanderar i Sverige

Köper upp 30 år gamla familjeföretaget Hälsa för alla.

Menigo tar in ny affärsområdesdirektör

Fairtrade ökar i Sverige

Ljust lager med mörkt namn

Ica har snart halverat utsläppen

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Gastrofy byter namn

Plus

Ladda butiken för babyboom

Smör och sallad steg i pris

Efter avstängningen – nu vill butiken höja åldersgränsen

Plus

Krönika
5 tips: Så skyltar du för bäst effekt

Risifrutti drar ner på sockret

Icahandlaren vill sälja mindre

Sänd till en kollega

0.155