Dansk lågpriskedja till Sverige

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

I januari öppnas portarna till danska Normals två första butiker i Sverige.

Den 20 januari slår butikskedjan Normal upp dörrarna till sin första svenska butik, i köpcentret Emporia i Malmö, följt av Mobilia i samma stad den 27 januari. Vid båda tillfällen ställs det till med öppningsfest.

- På Normal garanterar vi fyndpriser, och det tror jag också att svenskarna kommer att uppskatta. Många svenskar har redan mött konceptet i Danmark och har länge efterfrågat butiker också i Sverige, kommenterar Torben Elmgaard, delägare i Normal.

Danska Normal säljer flera olika typer av produkter, som hygienprodukter, hushållsprodukter, kosmetika, djurfoder, brevpapper, hälsokost, drycker med mera. Målsättningen är att erbjuda kunderna så låga priser som möjligt. Det uppnås bland annat genom att varorna köps in från de olika länder i EU där de är billigast.

Normal öppnade sin första butik i Danmark i april år 2013. I dagsläget har de 83 danska butiker samt 10 norska. Planen är att öppna ännu fler butiker i Danmark, Norge och Sverige under de närmaste åren.

Mer om:Normal


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Engångsgrillar säljs trots stopp

Elektronikkedjan ska minska matsvinnet

Butikerna stöttar bönderna

Osäkert om Axfoods tillväxtmöjligheter

Ica fortsätter expandera

Minskad framtidstro hos handlarna

Nyhetsbrev

Axfood slog förväntningarna

Sommarvädret gynnsamt under andra kvartalet.

Arkiv

Skörden den lägsta på över 25 år

Optifreeze i stort avsiktsavtal

Cloetta ska nå nya konsumenter

Ny butikschef på Coop Munkedal

1

En av fem svenskar är ovetandes om bäst före

Hit kommer Lidl härnäst

Amazon öppnar ny kassalös matbutik

Så sålde Ica i juni

Zoéga satsar mot nollutsläpp

Coop Extra blir Coop i Degerfors

Nya detaljplanen får kedjan att ta nya grepp.

Snacksföretag slår sina påsar ihop

En avsiktsförklaring om ett samgående mellan Rootfruit och Exotic snacks är undertecknat – tillsammans vill man bli marknadsledare inom premiumsnacks.

Lidl skrotar engångsartiklar av plast

26 miljoner att söka för eko-ökning

Ökande e-handel ställer nya krav på livsmedelsförpackningar

Nyttigt och hållbart - om svensken själv får välja

Mat som är nyttig för både kropp och miljö gör svenskarna gladare, enligt en attitydundersökning som Axfood gjort.

Handlare fick pris som Årets unga företagare

Så många svenskar väljer vegetariska måltider

Coops matometer visar utfallet i maj.

Ica fortsätter med Postnord

Byter från Handlarn till Tempo

Ica backar om Bromma Blocks

På nytt jobb
Rekryterar internt till topposition

På nytt jobb
Netto får etableringsdirektör

Konkurrensverket: Otillbörliga handelsmetoder förekommer

Coop Forum Ingelsta stänger

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Det är svenskarnas favoritbär

Uppgifter: Microsoft utmanar Amazon om kassalösa butiker

Axfood och Lidl naggar på Coop

Smoothiebolag ska in på börsen

Sänd till en kollega

0.168