Två nya chefer på Coop

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Kedjan möblerar om i ledningen.

Coop har utnämnt Åsa Wickholm till ny chef för egna varumärken samtidigt som den tidigare chefen för marknadsområdet, Jonatan Tullberg, blir tillförordnad affärsområdesdirektör för det nya affärsområdet kommersiellt erbjudande. Under 2018 kommer han dock att ta över rollen som försäljnings- och marknadschef Coop Butiker och Stormarknader (CBS).

Åsa Wickholm har lång erfarenhet inom dagligvarubranschen. Tidigare har hon jobbat i tio år på Ica med bland annat just egna varumärken samt ansvarat för affärsanalys och utveckling. De senaste två åren har hon jobbat för Coop

–Jag ser väldigt mycket fram emot att få fortsätta men också ta vidare det arbete som Coop redan gjort med egna varumärken, med hela det kompetenta teamet som bas, säger Åsa Wickholm i ett pressmeddelande.

Läs också: Stolt butikschef vill njuta av livet

Jonatan Tullberg, började på Coop för tre år sedan men har tidigare arbetat inom sälj- och marknadsroller för både Procter & Gamble och Unilever.

Läs också: Coops uppsagda Postnordavtal – regel snarare än undantag

– Syftet med det nya affärsområdet är att få ett större tryck i vårt kommersiella erbjudande och därmed driva fler kunder till våra butiker samt öka effektivitet och lönsamhet, säger Jonatan Tullberg.

Jonatan Tullberg kommer även att ingå i koncernledningen.

Mer om: Coop


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Arlövbutiken lägger ner

Nu kan vi bre olivolja på mackan

Plus

Stolt butikschef vill njuta av livet

Kjell Nyberg började sin yrkesbana 1972 som vagndragare och tomglasmottagare på Obs i Valbo. Han minns sin första lön som var hela 6,25 kronor i timmen. Nu ser han fram emot att vara ledig.

De ska aktivera kupongerna direkt i hyllan

Små bryggerier tror på sig själva

Lönsamheten för många mikrobryggerier uppges vara låg, enligt en enkätundersökning genomförd av LRF. Samtidigt är framtidstron stark och en stor del tror på snabb vändning.

Nyhetsbrev

Lidl vill tillbaka till Norge

Arkiv

Läkare slängde patientjournaler på Lidl

Arla ökar starkt på flera områden

Koncernens omsättning upp med cirka 8 procent – främst på grund av högre försäljningspriser.

Dagligvarugalan
"Våga välja bort artiklar"

Det säger Anders Eriksson, Ica-handlare på Ica Kvantum Vellinge som blev ”Årets Mejeriavdelning” på Dagligvarugalan 2017.

Plus

Fri Köpenskap 75 år
Packat och klart för matkunderna

De är bäst på miljömärkt fisk

Matpriserna sjönk under årets första månad

Studie: Livsmedel inte problemet när det kommer till mikroplaster

Coops uppsagda Postnordavtal – regel snarare än undantag

Butiken får el från taket

Bättre resultat för Scandi standard

Lidls reklam inför rätta

Jämförelse mellan kedjans egna produkter med andras gick för långt enligt leverantörerna.

Krönika:
Krönika
Hur vill du ha det med säljarna?

Krönika: Glad Nouroz!

På nytt jobb
Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Lidl öppnar ny butik i Mora

Ersätter den gamla butiken.

Företag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Krönika: Matpriskollen: Vegetariskt fortsatt trendigt

Coop säger upp sitt avtal med Postnord

På nytt jobb
Ny vd på Strongpoint

Itab levererar till Spanien

Renkorv inte alltid ren

Handlarna mer optimistiska

Pricer ökar omsättningen

Netto – ett skrämmande exempel

Snacksen lyfte Pepsico

Unilever hotar med att lämna Facebook

Näthandel stärker konkurrens

Hemköp vill förbättra sin Karma

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Sänd till en kollega

0.203