23948sdkhjf

"Kanske är jag lite för tydlig med medarbetarna"

| Av Siw Kejonen | Tipsa redaktionen

Bella Goldman följer sitt hjärta och andas företaget hon jobbar på. – Sådan har jag alltid varit på gott och ont, säger hon.

Det är tydligt att Bella Goldman verkligen lever med uppdraget att ta Lidl till finrummet. Hon ställer proffsigt upp för fotografering i kläder från Lidl och andas varumärket.

Läs också: Lidl köpte årets första färskpotatis

– Jag involverar min person vilket inte alltid är enkelt, man är sårbar, men jag kan inte göra på något annat sätt.

Tidigt i arbetslivet bestämde hon sig för att försöka följa sitt hjärta, vara stolt över det hon gör och ha kul på jobbet.

– Jag är ganska stolt att jag har vågat vara modig vilket jag tycker är viktigt. Att det jag gör är meningsfullt och relevant.

Det som driver Bella Goldman på jobbet är att kämpa mot gamla seglivade fördomar mot Lidl, som till exempel att våra låga priser skulle betyda lägre kvalitet.

Läs också: Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

– Vi är en underdog och fördomarna är så orättvisa. Men sakta börjar folk ändra uppfattning. Nu när jag träffar medarbetare ser jag stolta personer.

När hon började på Lidl 2017 var det hennes första fasta jobb. Det första uppdraget var att ordna modevisning med Hedi Klums design samt att sjösätta konceptet ”Allt annat är olidligt” som nu snurrar i tv-reklamen.

Det är en jättestor omställning. Men jag har jobbat som konsult innan både åt Lidl och andra, med ett ansvar för projekten. Det är skillnad att har 28 personer under sig att leda mot samma mål.

Hon har fått modifiera sitt arbetssätt. Peppet kanske inte funkar alla lägen och det är en lyx att känna att man älskar sitt jobb, inser hon.

Läs också: Restaurang och deli vid ny Lidl

 Jag är en känsloperson och har lärt mig hur jag fungerar. Kanske är jag lite för tydlig. Jag har ansvar för hur medarbetarna uppfattar mig och kan inte gå på som tidigare när varenda minut skulle fyllas med värde.

Bella Goldman vill få ut det mesta möjliga av avdelningen och inför en aktivitet ska pr, marknad och online jobba tillsammans.

– I stället för att be om ursäkt för oss är vi stolta över att vara annorlunda. Vi har fantastika produkter, spännande kampanjer och att handla hos oss är ett äventyr. Vi märker mer och mer att kunderna uppskattar det och det bygger stolthet internt. I framtiden tror hon att konsumenterna blir mer och mer kostnadsmedveten – vad är det egentligen man betalar för?

Vad gör du själv om 5 år?
– Jag har kul på jobbet. Det beror på hur allt utvecklas man vet inte vad som väntar runt nästa knut. Antingen här på Lidl eller någon annanstans. Men jag vill alltid fullfölja det jag dragit igång, säger hon.

Bella Goldman

Aktuell: Marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige

Familj: Gift och två barn 22 och 8 år.

Fritidsintressen: Vandring, skärgården och hund.

Ålder: 52 år.

Favoriträtt: Råbiff.

Roligaste sysslan i jobbet: Få vara med och förändra och utveckla fira segrarna i teamet.

Favoritprodukt: Våra ostar.

Bästa exponeringsknepet: När våra inköparna med sin kunnighet om varorna är i butiken och det som händer när de får kontakt med kunden. Personal shopper i Östermalmsbutiken med stor kunskap om produkterna. Ett försök vi har i butiken.

Vill bjuda på middag: Darja Isaksson generaldirektör på Vinnova för att hon är nytänkare, modig och häftig kvinna. Kjell A Nordström, författare och professor i ekonomi vid handelshögskolan i Stockholm.

Bästa tid på året i butik: Våren när man ska handla för utomhusköket.

Förebild: Folk som besitter mod. De som följer sin magkänsla.

Tidigare projekt hon jobbat i: ZTV, TV4, TV3, både bakom och framför kameran, Eriksson mm.

Mer om: Lidl
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Två nya i Coop Värmlands styrelse

Krönika
Murar byggs när allt ska vara lokalt

Kinneviks storsatsning kan gynna Mathem: "Kolonials lösning påminner om Ocados"

"Över tid får vi hur vi ska samordna våra satsningar inom matdistribution online", säger Kinneviks vd Georgi Ganev.

Plus

Norskt fiskes förkämpe: ”Vi är öppna för debatt”

Ica-handlarens låt blir nytt album

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Kartläggning: Alla butiker med statligt stöd

Fri Köpenskap har i en omfattande undersökning kartlagt alla butiker i landet som fått det särskilda glesbygdsstödet. De nya miljonerna har främst gynnat södra Sverige och Stefan Löfvens uttalande var felaktigt.

Arkiv

Kinnevik investerar 300 miljoner i Kolonial

Axfoods vd: ”Så mycket omsatte vi på nätet”

På ett år har Willys ökat antalet e-handelsbutiker med 50 procent.

Bergendahls nya grossist kan dubbla omsättningen

Brittiska jättarnas fusion blockeras

Lidl köpte årets första färskpotatis

På nytt jobb
Hon ska styra Arlas kommunikation

Påsken sänkte marsförsäljningen

Axfood ångar på trots påskeffekten

Duni vinner på prishöjningar

Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

Bergendahls skapar ny grossist för utländsk mat – stärker Matrebellerna

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Convenience fortsätter växa

Siffrorna: Fairtrade ökar kraftigt

Efter knivattacken på Maxi – Arbetsmiljöverket kräver åtgärder

Efter tio år - nu säljer han Ica-butiken

Listan: Så ser kedjornas emv-andelar ut

Syskontrio säljer Ica Kvantum

Ica-butik fick nazistflagga hissad på påskafton

Påskens vinnare och förlorare: ”Grillat sköt i höjden”

Axfoods lager – nu spårbarhetscertifierade

Coop-fusionen får ytterligare kritik: Förre vd:n uppmanar att rösta nej

På nytt jobb
Orkla med ny kommunikationsdirektör

GDL vann Bergendahls upphandling

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

Han får fängelse för hästköttsskandalen

1

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Köttföretag får böta efter sågolycka

Slakteri skållade levande kycklingar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.174