23948sdkhjf

Boxaren in i andra ronden – planerar 30-40 nya produkter

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

…Och förbereder ett intåg i nya kategorier.

Entreprenören och före detta proffsboxaren Paolo Roberto gjorde under hösten ett större släpp av totalt 52 produkter inom det egna varumärket Paolos. Produkterna består inte minst av olika sorters pasta, pesto, olivolja, vinäger och såser.

Läs också: Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

Fram tills den sista januari har Coop haft ensamrätt till försäljningen men nu är produkterna på väg ut på övriga marknaden.

Vi har haft en fantastisk lansering hos Coop och är väldigt nöjda med det utfall och mottagande vi fått. Beslutet att gå med ett brett sortiment har visat sig vara helt rätt väg för Paolos, säger Dani Evanoff, vd på Paolos till Fri Köpenskap.

Var försäljningen över förväntan?

– Ja, det måste jag nog säga. Vi kan tydligt se att vi på kort tid tagit betydande marknadsandelar inom mogna kategorier och sub-kategorier där vi utmanar väldigt etablerade aktörer. Men vi kommer vi inte att luta oss tillbaka, tvärtom. Vi har bara börjat!

Läs också: Paolo Robertos pizza kommer till macken

Paolo Roberto planerar 30-40 nya produkter i år. Foto: Pressbild.

Är produkterna på väg till andra kedjor nu?
– Vi har precis påbörjat utrullningen hos Bergendahls som tagit in nästintill hela vårt koloniala sortiment, det känns otroligt roligt. Vi har även haft en väldigt stor efterfrågan från Ica-butiker som har hört av sig och de kommer att få sina första leveranser inom den kommande månaden. Utöver dessa kommer Paolos även att dyka upp hos ett flertal digitala aktörer.

Vad blir nästa steg framöver?
Vårt främsta fokusområde är ökad distribution, både av vårt koloniala sortiment men även av vårt färska och frysta sortiment där det fortfarande finns mycket mark att vinna. Därför fortsätter vi att stärka upp vår egna säljkår för att säkerställa en hög närvaro i butik.

Frontfiguren själv passar också på att puffa för nya produkter framöver.

Läs också: Internationellt prestigefullt designpris till Paolos

– Under 2019 lanserar vi ytterligare 30-40 av mina favoritprodukter från Italien. Det är inget lätt jobb, jag har stenhårda krav på smak och kvalitet. Bara det bästa är bra nog, säger Paolo Roberto till Fri Köpenskap.

Exakt vilka produkter det rör sig om vill man inte avslöja i dagsläget men nyligen släpptes ett antal olika pastasorter och mer mark finns att hämta både inom befintliga kategorier men också när det gäller nya produkter. På sikt vill Paolos bli en helhetsleverantör av italienska produkter vilket då även innefattar outforskade kategorier som ost, chark, konfektyr och dryck. 

Under förra veckan släpptes fem nya pastaprodukter.

  • Farfalle,
  • Tortiglioni,
  • Fusilli Bucati
  • Funghetto (exklusivt på Coop under ett lanseringsfönster)
  • Caserecce (exklusivt på Coop under ett lanseringsfönster)
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Då öppnar ny Stora Coop – 3000 kvadratmeter

Nu vill regeringen införa skatt på plastbärkassar

Gränshandelsbutik stängs efter storfusk

DVI: Augusti stark månad

Då öppnar Coop Norrbottens nya tillskott

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Han går in i Icas valberedning

Arkiv

Stort intresse från kedjorna för obemannade Moby Mart

Ica Sverige lägger ned Supermarket-butik

Dagligvarugalan
Förra årets galavinnare om året som gått

Coop Norge testar avancerad butiksrobot

På nytt jobb
Från Arla till Svegro

City Gross tar upp kampen om lunchkunderna

Lidl om Coops lågpriskoncept – intressant men inte oroande

Här är handlarna som satsar på skotrar

Optimism i dagligvaruhandeln drar upp handelsindex

Dagligvarugalan
Han levererar ekologisk gris till Dagligvarugalan

3

Krönika
5 miljarder flygblad – är det etiskt?

Sprängattentat mot livsmedelsbutik

Trender i matvärlden: Hyperlokalt och göra gott

Efter Skåneklustret: Hit kommer Lifvs nästa 10 butiker

Plus

Mötet
Bytte dressyrhästen mot egensnickrad butik

På nytt jobb
Axfoods presschef slutar: ”Ska inte mata talgoxar och lösa korsord”

Chefen har ordet
CBS vd: Modigare och tuffare till varje pris

Coop Norrbotten satsar 30 miljoner på butik

De vann årets Livsmedelspris

Astrid och apornas butik i konkurs

Kommentar: Affären som inte blev av och Coops svåra balansgång

På nytt jobb
Hon är ny marknads- och regelutvecklare på Krav

Då öppnar Lidls tredje butik i samma stad

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Urban Deli intill Hemköps flaggskepp har lagts ned i smyg

Här väntas en ny Lidl – 2 400 kvadratmeter

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Lanthandel i konkurs

Mathem gör satsning på biogas

Coop-vd:n om prisfrågan i ”Netto”-butikerna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

1.181