23948sdkhjf

"Svårt att sälja Astrid och aporna utan varumärket"

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

I måndags stod det klart att bolaget bakom det kända vegomärket Astrid och aporna, Goodtrade Scandinavia, försatts i konkurs.

Läs också: Vegopionjär i konkurs

Vad som nu kommer att hända med bolaget och dess vegetariska produkter som Bejkon, Göttbullar och Blöödpudding är svårt att säga.

Det hela försvåras också av att själva varumärket "Astrid och aporna" inte ligger i det konkursade bolaget utan i ett holdingbolag, och vad som händer med verksamheten, respektive varumärket är just nu oklart.

– Vi sitter just nu på ett varulager och själva verksamheten och vi öppnar för en överförelse av den. Men det är beroende på om varumärket följer med eller inte. Gör det inte det ser jag inte att det går att genomföra en försäljning, säger konkursförvaltaren Nils Åberg på Advokatfirman Carler till Food Supply.

Goodtrade Scandinavia vill inte ge några kommentarer i nuläget men när Food Supply hör av sig meddelar de att de kommer att skicka ut ett pressmeddelande om vad som ska ske under onsdagen eller torsdagen.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här är City Gross nya convenience-butiker

Butiker på 700 till 1 200 kvadratmeter med brett utbud och större tillgänglighet.

Ica Nära-handlare bygger egen bistro

Dagligvarugalan
Sista chansen nominera till Dagligvarugalan

Årets butik-juryn har varit landet runt för att hitta de bästa kandidaterna.

Krönika
"Visst kan man tävla i innovationer"

Kraftig kritik mot livsmedelskontrollerna

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Dämpad vår för livsmedelsföretagen

Arkiv

Glutenfritt bageri till Ica – via Fazer

Coop lägger ned – på grund av gruva

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

På nytt jobb
Ny CDO på Ica: "Kraft till tech"

Direkten öppnar i Baronen

På nytt jobb
Skånemejerier med ny hållbarhetschef

Coop börjar med hundparkeringar

Nätverk med livsmedelshandlare spar energi

De kan vinna ekopris

City Gross cateringförvandling ger effekt

På nytt jobb
Ny kommunikationschef på Orkla

Norska laxdöden kan kosta miljard

Forskning visar: fräscha dörrar är effektiva

Tuff resa mot rätt temperatur

Energiomställning är en svår resa då butiks-besöket ska vara attraktivt

Icahandlare rasar mot detaljplan: ”Ett hot mot vår verksamhet”

Butik i konkurs: "Beklagar att stans bästa butik tvingas lägga ned"

Ledare
”Personalen i skuggan av tekniken”

Listan: 21 Ica-kvinnor som får handlarstipendium

Kraftig fläskprisökning – snart i Sverige

Coop tar in omtalad vegoburgare

Kopparbergs backar

Ekobutik i konkurs

På nytt jobb
Han går från Spotify till Gastrofy

Zetadisplay visar stark tillväxt

Få kunder anmäler prisfusk

Ica går över till svenskodlade plommontomater

Plus

Vd:n som ska göra Coop coolt igen

Krönika
Dags att reformera kampanjsystemet

Chefen har ordet
Glöm inte våra egna entreprenörshjältar

Matspars statistik: ”Kvantum på hugget”

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.171