23948sdkhjf

Santa Maria startar egen kryddmarknad

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Santa Maria vill lära sina kunder mer om kryddor och gå utanför vad de kan kommunicera i vanliga butiker och startar därför upp sin helt egna pop-up-butik i Mall of Scandinavia den 29 mars.

Läs också: Han ska se över Pauligs supply chains

Santa Maria kommer inte att sälja sina vanliga kryddburkar i butiken men kunderna kommer att kunna blanda och köpa sin egna kryddmix.

– Det huvudsakliga syftet är att visa upp våra kryddor och kunna förklara till exempel att det inte bara finns en sorts peppar, säger Eva Berglie, kommunikationschef på Paulig till Fri Köpenskap.

Butiken som är belägen precis utanför Ica Kvantum och Hemköp kommer att vara 30 kvadratmeter stor och anordna en rad olika aktiviteter indela i olika temaperioder för bland annat det mexikanska köket, påsken och skillnaden mellan torkade och färska örter.

– Vi vill utveckla svenskarnas användning av kryddor då vi är ganska försiktiga med kryddor i det här landet. Med provsmakningar, matlagning och andra aktiviteter kan vi göra saker som inte går att göra i vanliga butiker, säger Eva Berglie.

Pop-up-butiken kommer att vara öppen fram till och med den 26 maj och kommer under den tiden även att besökas Svenska Kocklandslaget som delar med sig av sina kunskaper. Butiken är den första pop-up-satsningen för Santa Maria i Sverige och om allt faller väl ut kanske det dyker upp liknande butiker på andra platser i landet.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Coop lägger ned – på grund av gruva

På nytt jobb
Ny CDO på Ica: "Kraft till tech"

Coop tar in omtalad vegoburgare

Icahandlare rasar mot detaljplan: ”Ett hot mot vår verksamhet”

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Direkten öppnar i Baronen

Arkiv

På nytt jobb
Skånemejerier med ny hållbarhetschef

Tuff resa mot rätt temperatur

Energiomställning är en svår resa då butiks-besöket ska vara attraktivt

På nytt jobb
Ny kommunikationschef på Orkla

Norska laxdöden kan kosta miljard

Coop börjar med hundparkeringar

Nätverk med livsmedelshandlare spar energi

Forskning visar: fräscha dörrar är effektiva

De kan vinna ekopris

City Gross cateringförvandling ger effekt

Ledare
Personalen i skuggan av tekniken

Listan: 21 Ica-kvinnor som får handlarstipendium

Butik i konkurs: "Beklagar att stans bästa butik tvingas lägga ned"

Kraftig fläskprisökning – snart i Sverige

På nytt jobb
Han går från Spotify till Gastrofy

Kopparbergs backar

Zetadisplay visar stark tillväxt

Ekobutik i konkurs

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Få kunder anmäler prisfusk

Krönika
Dags att reformera kampanjsystemet

Plus

Vd:n som ska göra Coop coolt igen

Ica går över till svenskodlade plommontomater

Chefen har ordet
Glöm inte våra egna entreprenörshjältar

Matspars statistik: ”Kvantum på hugget”

På nytt jobb
Ny kommunikationsdirektör på Scandi Standard

Ingen sammanslagning – storfusionen fick nej

Japansk bank investerar miljard i indisk nätmathandel

Jungfrufärd för förarlösa lastbilen

Coop-fusionen blir av – då lämnar föreningschefen

På nytt jobb
Coop-företagare öppnar nytt som frifräsare

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.494