23948sdkhjf

Santa Maria startar egen kryddmarknad

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Santa Maria vill lära sina kunder mer om kryddor och gå utanför vad de kan kommunicera i vanliga butiker och startar därför upp sin helt egna pop-up-butik i Mall of Scandinavia den 29 mars.

Läs också: Tillfälligt slut på tortillabröd

Santa Maria kommer inte att sälja sina vanliga kryddburkar i butiken men kunderna kommer att kunna blanda och köpa sin egna kryddmix.

– Det huvudsakliga syftet är att visa upp våra kryddor och kunna förklara till exempel att det inte bara finns en sorts peppar, säger Eva Berglie, kommunikationschef på Paulig till Fri Köpenskap.

Butiken som är belägen precis utanför Ica Kvantum och Hemköp kommer att vara 30 kvadratmeter stor och anordna en rad olika aktiviteter indela i olika temaperioder för bland annat det mexikanska köket, påsken och skillnaden mellan torkade och färska örter.

– Vi vill utveckla svenskarnas användning av kryddor då vi är ganska försiktiga med kryddor i det här landet. Med provsmakningar, matlagning och andra aktiviteter kan vi göra saker som inte går att göra i vanliga butiker, säger Eva Berglie.

Pop-up-butiken kommer att vara öppen fram till och med den 26 maj och kommer under den tiden även att besökas Svenska Kocklandslaget som delar med sig av sina kunskaper. Butiken är den första pop-up-satsningen för Santa Maria i Sverige och om allt faller väl ut kanske det dyker upp liknande butiker på andra platser i landet.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Icahandlare i Stockholm får inte sälja tobak – biter ifrån

Efter Netto-affären – så många butiker ska Coop lägga ned

”Det rör sig inte om många”, säger Coop Sveriges vd Magnus Johansson.

Ingen ny Ica – Träffpunkten får ny ägare

Chefen har ordet
Målet arbeta för lyckligare mänsklighet – då som nu

Plus

700 miljoners emv-företag ska sexdubblas och startar eget varumärke

Nyhetsbrev

Plus

Mötet
Ökade 20 miljoner bara med ledarstilen

Arkiv

Matsvinnet från butiker tre gånger så stort

Ny mätmetod gav dramatisk ökning.

Plus

Mötet
Han ska lösa veganostgåtan

34 färska miljoner in i en investeringsrunda och ett sålt tech-bolag borgar för att Sorosh Tavakoli kan nå sitt mål, att ta fram en veganost som smakar gott. – Jag kan ge projektet den tid det behöver.

Lidl tar in köttspecialisten Percys i nya unika butikskonceptet

De är Sveriges grönaste varumärken

Norrlandsrestaurang har öppnat lanthandel i Stockholm

Så är planen med Icanders

Den kombinerade butiken och restaurangen får 240 kvadratmeter kundyta och över 100 sittplatser.

1

Krav på ny kontantutredning får stöd av Hemköpshandlare

All engångsplast borta på Lidl

Plus

Vassa andelsspel en vinst för Årets förbutik

1

Ica lanserar klimatkasse

En tredjedel omställda – här är nästa fem Netto som blir Coop

Lidls unika Visbybutik snor butikschef från Ica Maxi

Willys butiksbyggare bjöd på jobbet

Här bygger de Göteborgs första sociala matbutik.

Postnord säljer dagligvarulogistiken

Ännu en Maxi blir med restaurang – så ska den se ut

Matpriserna sjönk måttligt under årets fattigaste månad

Därför tappar dagligvaruhandeln mark

Handlar’n går över till Ica – fyrdubblar ytan

Plus

Butiksspaning: Rymligt och rent

Krönika
”För att lyfta branschen måste vi mäta gemensamt”

Första förpackningsfria butiken till Stockholm

Efter Maxi-branden – butiker varnas för utmaning i sociala medier

Stort bråk efter Coops nedläggningsbesked

Maxi-butiken storsatsar på eget kök

Fortsatt låg framtidstro i handeln

Axfood Snabbgross öppnar sin 25:e butik

Chefen har ordet
”Detaljerna viktiga – även på nätet”

Matexpert: För mycket fokus på klimat

Ekomjölk i koldioxidneutral förpackning

Pricer backade – stororder ger jättelyft

Se alla Företagens egna nyheter

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Vad är det bästa köksredskapet att använda på en keramisk

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.188