23948sdkhjf

Konsumenter rasar över Cloettas äggbyte

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Cloettas klassiska dragéägg är för många ett viktigt inslag i påskfirandet. I år har det istället utmynnat i besvikelse, ilska och raseri.

Läs också: Stort förvärv i lösgodisbranschen

Protesterna strömmar in till Cloettas Facebooksida.

”Ja fy, det var ju rena skiten med årets upplaga av dragéägg. De åkte i soptunnan meddetsamma. Det får ni nog göra bättre Cloetta”, skriver en besviken konsument. ”Tillbaka med det gamla receptet nya skiten går ju inte att äta”, skriver en annan.

Trots enstaka inlägg som försvarar de ”nya” dragéäggen är den samfällda bilden av konsumenternas dom en stor tumme ner.

Jacob Broberg, kommunikationsdirektör på Cloetta förklarar:

Läs också: Skyddsombudet slår larm inför påsk: ”Coops godisplockare har ont”

– Vi har aldrig tillverkat de här äggen själva. Den underleverantör vi har anlitat gick i konkurs efter sommaren. Och den nya underleverantören har inte lyckats få till en 100-procentig matchning av produkten, säger han.

– Naturligtvis vill vi att kunderna ska vara nöjda, och förhoppningsvis har vi lyckats lösa det till nästa påsk, fortsätter han.

Han påpekar också att när Cloetta flyttar produkter mellan egna produktionsanläggningar är matchningen väldigt viktig.

Först med att rapportera om konsumenternas äggilska var Aftonbladet.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Dagligvaror dag för dag i Almedalen

Coop säljer handelsområde

Finalisterna i Änglamarkspriset

Ica tecknar storavtal med Coor

Mer dagligvaruhandel planeras i Lidingö centrum

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Uppdaterat: Bombhot mot Maxi var falskt

Avspärrningarna är upphävda och kunder släpps åter in i butiken.

Arkiv

Axfood fimpar engångsgrillarna

Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Tesco satsar på små premiumbutiker

1

Till attack mot skatt på plastkassar

Coop-handlare blev Årets företagare

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

Då rullas Hemköps nya matmoduler ut

Livsmedelsgrossist märkte fel – får betala 100 000

Toppcheferna: ”Därför tatuerade vi in #coopärcoolt”

Utökat matutbud går hem hos Circle K

Hon är moderator för Retaildagen

På nytt jobb
Ny butikschef på Coop i Ullånger

Så ska kontanterna värnas – nytt lagförslag

FK på Messenger – du har väl inte missat det?

"Läsare hos flera andra medier har uppskattat den här möjligheten".

Ny skatt på plastpåsar – blir dubbelt så dyra

Ny Kvantum i centrala Stockholm blir pilot för nytt koncept

Handlaren: Butiken ska bli en matdestination.

Fazer köper matföretag – satsar på havre

Hälften tråkas ut av e-handel

Surtantens lägger ner

Svag månad för dagligvaruhandeln

Fyra rån på en månad – då lägger närbutiken ner

Paradiset och Midsona startar företag ihop

"Det finns en riktig nybyggaranda i rörelsen"

På nytt jobb
Bergendahls får ny finanschef

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

2

Åtal väcks efter nazistklotter

Stiltje i livsmedelspriserna

Ny sajt ska hjälpa bönderna

Visbybutiken mest hållbar

Plus

Köttbranschen: "En tuff marknad har blivit tuffare"

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.181