23948sdkhjf

Konsumenter rasar över Cloettas äggbyte

Cloettas klassiska dragéägg är för många ett viktigt inslag i påskfirandet. I år har det istället utmynnat i besvikelse, ilska och raseri.

Protesterna strömmar in till Cloettas Facebooksida.

”Ja fy, det var ju rena skiten med årets upplaga av dragéägg. De åkte i soptunnan meddetsamma. Det får ni nog göra bättre Cloetta”, skriver en besviken konsument. ”Tillbaka med det gamla receptet nya skiten går ju inte att äta”, skriver en annan.

Trots enstaka inlägg som försvarar de ”nya” dragéäggen är den samfällda bilden av konsumenternas dom en stor tumme ner.

Jacob Broberg, kommunikationsdirektör på Cloetta förklarar:

– Vi har aldrig tillverkat de här äggen själva. Den underleverantör vi har anlitat gick i konkurs efter sommaren. Och den nya underleverantören har inte lyckats få till en 100-procentig matchning av produkten, säger han.

– Naturligtvis vill vi att kunderna ska vara nöjda, och förhoppningsvis har vi lyckats lösa det till nästa påsk, fortsätter han.

Han påpekar också att när Cloetta flyttar produkter mellan egna produktionsanläggningar är matchningen väldigt viktig.

Först med att rapportera om konsumenternas äggilska var Aftonbladet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081