23948sdkhjf

Zeinas kitchen och Evanoff tar Mellanöstern till butikshyllan

| Av Siw Kejonen | Tipsa redaktionen

Den prisbelönta matbloggaren Zeina Mourtada startar livsmedelsmärke tillsammans med Evanoff Group.

Läs också: Ersättande lösgodischef i Cloetta klar

Det nya varumärket och de första produkternas ska lanseras i dagligvaruhandeln under första halvåret 2020. Vad varumärket ska heta och vilka produkter som kommer att lanseras är i dagsläget inte officiellt. Det presenteras senare i år.

– Den här satsningen tillsammans med Evanoff Group är bland det roligaste jag gjort. Jag är otroligt förväntansfull över att få börja utveckla mina egna livsmedelsprodukter och ser fram emot att få dela de smaker jag och mina följare älskar, säger Zeina Mourtada.

Zeina Mourtada.

Bakgrund: 37 år och bosatt i Sollentuna norr om Stockholm. Kom till Sverige som 4-åring och har sitt ursprung i Libanon.

Böcker: Har givit ut två kokböcker hos Bonnier Fakta, debutboken ”Zeinas Kitchen, Recept från Mellanöstern” och den nyligen lanserade ”Zeinas Green Kitchen, Gröna recept från hela världen”.

Priser: ”Stora Matpriset” av  Allt om Mat och Folkets Val i Matbloggspriset 2015.

Zeina Mourtada, känd under namnet Zeinas Kitchen, har på kort tid blivit en av Sveriges största och mest inflytelserika matprofiler med en välbesökt matblogg och drygt 145 000 följare på Instagram.

Dani Evanoff som tidigare i år berättade för Fri Köpenskap att Evanoff Group egentligen inte skulle jobba med start ups längre kunde inte hålla sig från det här tillfället.

– Zeina är en fantastiskt stark profil och hennes genomslag i mat-Sverige de senaste åren saknar motstycke. Att Evanoff Group tillsammans med Zeina får bygga upp ett helt nytt varumärke inom dagligvaruhandeln med inriktning på mat från Mellanöstern känns väldigt spännande och helt rätt i tiden, säger Dani Evanoff, vd på Evanoff Group.”

I ett samarbete mellan Bonnier Brands och Zeina Mourtada lanseras hennes efterfrågade grillsvärd med inspiration från mellanöstern. 

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Krönika
Därför misslyckas så många lanseringar

Krönika
Coops vd: "Så blir fysiska butiken framtidens vinnare"

Arla vill satsa på växter

"Coop pay" – här införs nytt betalsystem

Amazon går in i indisk dagligvarujätte

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Chefsintervjun
Hemköpsbossens plan för Tempo

Thomas Gäreskog tror starkt på kedjan.

Arkiv

Unikt trendbrott för Ica

Högt pris på bär

På nytt jobb
Finska fiskföretaget fixar svensk försäljningschef

På nytt jobb
Handlare växlar upp: ”Frun övertalade mig”

Hade precis fått klartecken att bygga ut.

Premiär för ny Kvantum i galleria

Här kommer Lidls nästa butik

Succé för Coops obemannade nattbutik

Högteknologisk butik öppen dygnet runt.

Starka siffror för Scandi Standard

Brittiskt väder påverkade Kopparbergs

På nytt jobb
Hemköp tappar e-handelschef

Avfallspåsar för frukt sprider sig

Forskningsprojekt ger engångsförpackningar nytt liv

Walmart stämmer Tesla

Premiär för Maxibutik med nytt tänk

Efter 113 år - nu lägger charkuteriet ner

Pantade falska burkar – får fängelse och utvisas

Coop vidgar onlinetest i Danmark

På nytt jobb
Ny Coop-kapten ska vända skutan

Lidl varnar för Brexit

God skörd väntar spannmålsbönderna

Krisande fransk kedja säljer för miljarder

Var tionde öl är alkoholfri

Man skjuten till döds utanför Ica

På nytt jobb
Ny chef på Ica Reklam

Matkasseföretag till fem nya orter

Dagligvaruhandeln satsar på halloumialternativ

Coop vill fasa ut farligt insektsmedel

På nytt jobb
Från Axfood till Gordon

Stark sommar för dagligvaruhandeln

Ökad omsättning men minskad vinst för Zetadisplay

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.131