23948sdkhjf

Nu tar de över kundvagnsreklamen

Företaget Active Instore har skött reklamskyltarna i kundvagnar åt utomhusreklamjätten Clear Channel sedan 2003.

Läs också: Icabutikens reklammiss – använde Lidls te

Nu har de tagit över alla skyltramarna och kommer att sälja reklamplatserna och sköta reklambyten i egen regi.

– Vi kommer att ha en rikstäckande kundvagnspark på 450 butiker klara till vår första kampanjperiod vecka 10-12, berättar Lalle Nilsson, vd och försäljningsansvarig på det lilla företaget.

– Butikerna finns i alla de stora kedjorna, och vi har också mött ett stort intresse för produkten från tänkbara annonsörer, fortsätter han.

Han driver företaget tillsammans med kollegan Peter Nylund, som ansvarar för drift och personal. Ett 40-tal medarbetare över hela landet sköter skyltbytena i kundvagnarna.

– Vi kommer att fokusera på att utveckla vagnsparken och produkten ytterligare under året, säger Peter Nylund ,som jobbat med kundvagnsreklam sedan starten i Sverige 1992.

– Det sägs att sju av tio köpbeslut tas i butik vilket gör att vi är övertygade om att kundvagnsreklam fyller sin funktion och är en viktig del i mediemixen. Helt enkelt ett bra komplement till alla övriga medier och digitala kanaler, säger Lalle Nilsson.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.25