23948sdkhjf

Matsmart planerar att kränga Paolos-produkter

Har direktkontakt med ägaren av varumärket.

Efter Paolo Roberts uppmärksammade sexköp har butiker, konsumenter och butikskedjor valt att sluta köpa och sälja produkter från varumärket Paolos, som ägs av Peoples Kitchen Koncept.

Samtidigt kvarstår ett stort lager av produkter som butiker, kedjor och Peoples Kitchen Koncept, nu har svårt att sälja. Under förra veckan skrev Dani Evanoff, vd för Peoples Kitchen Koncept och Evanoff Group ett Linkedin-inlägg där han vädjade till butiker och kedjor som slutat att köpa in och sälja produkterna.

All denna förödelse orsakats av en enskild persons fruktansvärda handling som vi tar kraftigt avstånd ifrån. Vi agerade kraftfullt när detta uppdagades. Vi sa upp alla avtal samt koppling till honom på våra digitala plattformar. Personen hade ett litet symboliskt ägande som vi nu har återkallat. Vi har agerat för att alla människor ska behandlas med villkorslös respekt och i enlighet med vår moraliska kompass. Det här är ett bolag som drivs av seriösa företagare med en fantastisk personal där personen i fråga haft ett mycket litet inflytande även om mediebilden är en annan”, skrev han bland annat.

Nu planerar e-handelsaktören Matsmart att sälja Paolos-produkterna, vilket Breakit var först med att berätta.

Ett samarbete är nära och Matsmarts vd Karl Andersson bekräftar intresset men vill inte gå djupare än så.

Vi för direktsamtal med Peoples Kitchen Koncept/Evanoff Group och vi håller på att titta på en lösning som är bra för alla parter, men jag kan inte berätta så mycket mer just nu. Vi tycker att mat ska räddas och inte slängas, men vi vill också säkerställa att det blir något bra av det också, säger han till Fri Köpenskap lite kryptiskt.

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.115