23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Låt oss fortsätta utveckla matglädjen – på steroider”

Patrik Thulin i en krönika om nya beteenden som bör följa med in i framtiden.

Jag har verkat i livsmedelsbranschen i 20 år. Mycket har hänt, men i sakta mak. Kategorier utvecklas och segmenteras med hjälp av nya produkter och positionering av kedjornas varumärken. Nya kategorier möter nya konsumentbehov och hittar in i butiken, men inte i någon rasande fart.

När jag började min karriär på Arla fanns en enda låglaktosartikel i vårt sortiment, att jämföra med det imponerande utbud av laktosfria produkter som mejerihyllan erbjuder oss i dag. Branschen har genomgått en fantastisk utveckling över tid, men i relativt stillsam takt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094