23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Less is more – vågar ni testa?

Hur lirar vårt shoppingbeteende av dagligvaror med uttrycket “less is more”, undrar Nielsens Anna Ekström i sin krönika.

Vi känner alla till det gamla uttrycket “less is more”. Vi förstår logiken bakom och kan nog också applicera tankesättet i de flesta sammanhang. Men lirar det med vår vardag och verklighet när det kommer till vårt shoppingbeteende av dagligvaror?

Tänk er en plats dit ni skulle kunna bege er för att få tag på precis de varor som ni vill ha, till de priser ni är villiga att betala just precis när ni har tid och lust att handla. En plats som liksom skulle känna på sig att du just idag råkade vara sugen på den där speciella varianten av varan du i vanliga fall inte brukar köpa.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141