23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så många köp är oplanerade – går att påverka kunden

Patrik Thulin i en krönika om att hänsyn måste tas till hur de allt större volymerna online påverkar ytorna i de fysiska hyllorna.

Livsmedelsbranschen präglas av snabbrörliga produkter men konsumenternas köpbeteende har, sett över tid, förändrats i stillsam takt. Fram tills nu.

Retail Academics har tillsammans med branschorganisationen DLF genomfört en studie vi kallat Sanningens Ögonblick. Undersökningen genomfördes första gången 2014 för att sedan uppdateras 2017. Shopperns beteende i butik och i dess olika kategorier var sig relativt likt. Vi är väldigt vanestyrda när vi handlar, går genom butiken med autopiloten på.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079