23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Vi måste sluta kalla butiken för distributionskanal”

Det pågår i dag en rad viktiga utvecklingsprocesser i handelsledet som varumärkesleverantörerna är helt utestängda ifrån, skriver Martin Moström i sin krönika.

Aldrig förr har väl dagligvarubutiken varit i så mycket fokus som nu. Både e-handeln och pandemin har satt fokus på butiken, dess uppgift och utveckling och det sprudlar av aktivitet i handelsledet.

Vi ser lokala handlare som på alla sätt strävar efter att hitta sin unika position på den lokala marknaden. Butikerna driver rekrytering av duktig personal, skapar lokal digital marknadsföring och bygger unika egentillverkade sortiment. Stapplande steg tas även i att hjälpa kunderna med e-handeln. Den centrala nivån stödjer butiken med kategoriplaner och utveckling av egna varumärken samt smarta digitala lösningar som underlättar shoppingen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157