23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Butiksmaterialet behöver mer kärlek”

Ledarskapet i butiken bör ha en strategi för vad som ska kommuniceras i butiken, menar retailexperten Martin Moström i sin krönika.

Hyllvippor, takskyltar, golvdekaler och posters fyller våra dagligvarubutiker med kommunikation. Upp till 5 000 olika typer av budskap kan möta kunden i butik. Historiskt sett har det varit leverantörernas varumärken som bestämt hur kommunikationen ska utformas och placeras.

Nu blåser det andra vindar. Fler och fler av Sveriges starkaste varumärken vittnar om hur svårt det är att få upp butiksmaterial (POS) i butik. En av de stora invändningarna från butik är att det finns en massa olika säljkårer som önskar sätta upp sitt material i butikerna med fokus enbart på sina varumärken. Resultatet blir både stökigt, otydlig och rörigt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web03