23948sdkhjf

Mötet: Snabb men skakig väg från Senegal till butikshyllan

Det som många företag bara pratar om att de gör har Linnéa Falkinger gjort. Hon har tagit fram en hållbar produkt på riktigt och tidigt fått Axfood med på resan. 
– Det har gått på tre år från första gången jag smakade cashew-äpplet i en gryta tillredd av en kvinna i Senegal. Jag trodde jag åt kött, så var konsistensen. Jag blev väldigt positivt överraskad.

Kvinnorna i Senegal skulle lyftas för sin innovationskraft, tänkte Linnéa Falkinger, när Cashewmeetly, som produkten heter, skulle ut på marknaden. En v...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.111