23948sdkhjf

Mötet: Snabb men skakig väg från Senegal till butikshyllan

Det som många företag bara pratar om att de gör har Linnéa Falkinger gjort. Hon har tagit fram en hållbar produkt på riktigt och tidigt fått Axfood med på resan. 
– Det har gått på tre år från första gången jag smakade cashew-äpplet i en gryta tillredd av en kvinna i Senegal. Jag trodde jag åt kött, så var konsistensen. Jag blev väldigt positivt överraskad.

Kvinnorna i Senegal skulle lyftas för sin innovationskraft, tänkte Linnéa Falkinger, när Cashewmeetly, som produkten heter, skulle ut på marknaden. En v...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.11