I en större kartläggning har Fri Köpenskap tittat på lågpriskedjan Willys utveckling de senaste tio åren. Och siffrorna talar sitt tydliga språk – kedjan är en enda framgångssaga.
Mellan 2010-2020 har Willys ökat omsättningen från 19 till 32 miljarder kronor, vilket motsvarar en procentuell ökning på 71 procent. Om man tittar på en femårsperiod h...
Willys vd i en stor intervju om den galna tillväxten: ”Ett evigt gnetande”
Willys har haft en sagolik utveckling de senaste tio åren. Kedjan har ökat omsättningen med 70 procent och fördubblat rörelseresultatet. Samtidigt har antalet butiker blivit 39 procent fler. "Det är ett evigt gnetande", säger vd Thomas Evertsson.
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer