23948sdkhjf

Svenskt digitalskyltföretag i storavtal med finsk dagligvarujätte

Det svenska digital signage-företaget Visual Art har tecknat ett långsiktigt avtal med den finska dagligvaru- och detaljhandelskoncernnen Kesko.

Visual Arts mjukvarulösning ska användas för att skapa och publicera innehåll på 15 000 digitala skärmar i K Groups mataffärer.

Keskos målsättning var att hitta ett gemensamt system och möjligheten till centraliserad styrning av alla sina digitala ytor ute i sina över 1 500 butiker i Finland. Tidigare har man haft olika lösningar i olika butiker och varuhus, vilket gjort systemet svåröverskådligt.

– Med vårt egna CMS-system i botten har Kesko nu möjlighet att enkelt styra och anpassa innehållet från centralt håll, men kan sjävklart ändå skapa lokaliserat innehåll för enstaka butiker och skärmar, säger Pontus Meijer, chief revenue officer på Visual Art i ett pressmeddelande.

Visual Art har varit involverad i hela processen med att bygga den nya digitala kommunikationslösningen.

– Den här typen av stora lösningar inom dagligvaruhandeln och retail passar oss perfekt och Kesko är genom sin storlek och typ av affär självklart en extra fjäder i hatten att vinna, säger Pontus Meijer.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078