23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ambitionen bör vara att stänga av kundens autopilot

Hur kul och hur lönsamt är det med kundvarv där kunden alltid behåller autopiloten på, undrar Patrik Thulin i sin krönika.

Ibland undrar jag om vi rationella människor överhuvudtaget gillar förändring. Personligen är jag inte särskilt förändringsbenägen. Speciellt inte när jag är i butik, då jag vill ha en enkel och snabb resa genom kundvarvet, där jag vet exakt var jag hittar de produkter jag är van att köpa.

Med insikten om vår rationella ådra byggs butiker och planogram i vetskap om att vi underlättar för shoppern när miljön är lätt att navigera i. Med alla de intryck som finns i butik går många kunder på autopilot, detta för att inte överväldigas.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04