23948sdkhjf

Metaverse så mycket mer än en vanlig butik i VR-miljö

Många riskerar att slösa bort dyrbara investeringar på dåliga kopior av en fysisk upplevelse, varnar retailstrategen Johan Kaij i sin krönika.
Metaverse är en virtuell värld där du kan träffa andra människor och ägna dig åt olika aktiviteter, och ett centralt fokus i Facebooks/Metas framtida affärsmodell. Det är stort, hajpat och har ”oändliga möjligheter”.

Men Metaverse för retail innebär inte en ”vanlig” butik i VR-miljö, då blir det bara en dålig kopia av en fysisk upplevelse som är t...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109