23948sdkhjf

Metaverse så mycket mer än en vanlig butik i VR-miljö

Många riskerar att slösa bort dyrbara investeringar på dåliga kopior av en fysisk upplevelse, varnar retailstrategen Johan Kaij i sin krönika.
Metaverse är en virtuell värld där du kan träffa andra människor och ägna dig åt olika aktiviteter, och ett centralt fokus i Facebooks/Metas framtida affärsmodell. Det är stort, hajpat och har ”oändliga möjligheter”.

Men Metaverse för retail innebär inte en ”vanlig” butik i VR-miljö, då blir det bara en dålig kopia av en fysisk upplevelse som är t...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
De leder Facebookförsäljningen
Här vill City Gross etablera sig i Karlstad
Här öppnar CBS sin tredje Coop Mini
Ny vd på Urban Deli
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.165