23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Alla vinner på tydligare regler kring hållbar kommunikation”

Lidls kommunikationschef Bella Goldman menar i en krönika att tydligare regler skulle göra det enklare att bekämpa ”greenwashing” och stävja ”greenhushing”.

Klimathotet blir påtagligare. Förändringarna märks tydligare. Medvetenheten ökar.

Konsumenterna är en viktig kraft som driver på omställningen till att göra fler hållbara val, och vi behöver släppa lös den kraften till fullo. Konsumenternas medvetna val är en av flera avgörande styrkor för att påskynda omställningen. De kan dessutom vara den kraftfulla motor som driver på utvecklingen snabbare än vad vi, företagen, räknat med. Det, anser vi, måste uppmuntras. Även om dagens konsumenter gör allt fler medvetna val så saknar de fortfarande tillräcklig information och kunskap.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|