23948sdkhjf

”Alla vinner på tydligare regler kring hållbar kommunikation”

Lidls kommunikationschef Bella Goldman menar i en krönika att tydligare regler skulle göra det enklare att bekämpa ”greenwashing” och stävja ”greenhushing”.
Klimathotet blir påtagligare. Förändringarna märks tydligare. Medvetenheten ökar.

Konsumenterna är en viktig kraft som driver på omställningen till att göra fler hållbara val, och vi behöver släppa lös den kraften till fullo. Konsumenternas medvetna val är en av flera avgörande styrkor för att påskynda omställningen. De kan dessutom vara den kraft...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.11