23948sdkhjf

Ica Årets annonsör tack vare ”perfekt balans”

Det stod mellan Ica, McDonald's, SBAB och Vattenfall. Av de fyra kandidaterna är det Ica som, enligt juryn, hittat ”den perfekta balansen”.  Därför tilldelas dagligvarujätten titeln som Årets Annonsör på Stockholm Media Award 2022.

I motiveringen tar juryn också upp Icas byte av skådespelare i sina reklamfilmer.

”Hur vanligt är det att ett byte av skådespelare i reklamfilmer plötsligt blir en riksangelägenhet, ett ämne som tidningarna ägnar sina första sidor, bettingbolag som erbjuder odds på vem som blir nästa huvudrollsinnehavare och svenska folket som är högst engagerat och gissar vilt?”, står det bland annat i motiveringen.

Dagligvaruhandeln står sig bra i reklamsammanhang. Förra året utsågs Oatly till vinnare i den kategori som nu vanns av Ica.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ica Kvantum-butik byggs om till Maxi: ”Viktig marknad”
Stora Coop i Svedala öppnar på alla hjärtans dag
Handelsanställda i Finland går ut i strejk efter strandade förhandlingar
Inflationen åt upp 2022 – men ingen krympflation
Coop Träkvista stänger – ersätts med obemannad Mini i två år
Icas koncern-chef: ”Vi behöver ha prisvärda alternativ i alla våra butiker”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.125