23948sdkhjf

Alternativa mejeriprodukter mot strömmen – fortsätter öka

Alternativa mejeriprodukter går mot trenden. Försäljningen fortsätter att öka, medan övriga mejeriprodukter och ost tappat det senaste året.
Mejerikategorin har tappat 4 procent i försäljningsvolym det senaste året. Prishöjningarna har dock fört med sig en ökning i värde på 4 procent.

– Mejeri följer ganska väl den allmänna trenden inom livsmedelshandeln, volymerna sjunker med priserna pressar upp värdet, säger Anna Ekström, försäljnings- och analyschef på NielsenIQ.

Det stora undanta...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Icas koncern-chef: ”Vi behöver ha prisvärda alternativ i alla våra butiker”
Icas dystra siffror – tappade marknadsandelar rejält
Butikschef blir ny regionchef för Hemköp
Icagruppens tidigare vd föreslås ta plats i Nordeas styrelse
Grönsakskollen: Premiumsegmentet viktig del i prisstrategin
Nedbantat sortiment ledde till titeln Årets bästa leverantör
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.109