23948sdkhjf

De ska göra Coops föreningar bättre på kommunikation

Coop Sverige förstärker sin kommunikationsavdelning med två nyrekryteringar. Linda Tjärnström och Marcus Björling ska hjälpa till att utveckla kommunikationsarbetet för de 28 konsumentföreningarna som driver Coop-butiker.

Linda Tjärnström anslöt i somras. Hon kom då från Axfood där hon haft olika roller i tolv år, varav de fyra senaste på Hemköp. På Coop ska hon främst jobba med strategiskt kommunikationsarbete.

Marcus Björling tillträdde som pressekreterare i september och kommer närmast från mediebyrån Mindshare.

Förutom att hjälpa föreningarna med kommunikationen ska duon bland annat medverka till Coops erbjudanden når fram till relevanta målgrupper. 

Det känns glädjande att få addera en så rutinerad och stark duo till kommunikationsteamet. Behovet av relevant, tillgänglig och tydlig kommunikation i dagligvarubranschen blir allt större. Vi verkar i en bransch som ligger högt på agendan och är en viktig del av allas våra liv, säger Katinka Palmgren, kommunikationschef Coop Sverige.

Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.08