23948sdkhjf

Efter debatten om krympflation – kaffeföretagen välkomnar prishöjningar

Under flera år har kaffet varit förknippat med krympflation, efter att flera varumärken minskade storleken på sina förpackningar. Nu är kaffepriset under lupp igen. Kostnadsökningar i flera led väntas påverka priset ut till konsument i fikanationen Sverige.
För några år sedan fick fenomenet krympflation mycket uppmärksamhet, där kaffe stod i fokus när bolag som Löfbergs, Zoégas och Gevalia gick från 500 gram per förpackning till 450 gram per förpackning, men behöll samma pris.

I samband med kostnadsökningar och inflation som just nu slår mot företag och producenter i flera led, har krympflation blivi...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
”Vi vet inte hur många som i slutändan berörs” – Icas vd om tuffa sparpaketet
Pricer utser ny vd
Nära-butiken blev omsättningsraket – upp 500 procent
Extra: Ica lanserar hårt besparingsprogram – 200 tjänster ska bort
Utförsäljning på Hemköpsbutik – efter bara nio månader
Butikerna som lämnar ut flest paket i Sverige
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.11